29 januari 2010

Långpromenad, träning och skola

Hej!

Idag passade jag och Tyra på att ta en lång promenad på 1 timme 20 minuter i storskogen medan Maja var i skolan. Riktigt härligt väder här idag med strålande sol och -9 grader. Inte många som gått i skogen sen senaste snön kom så vi fick pulsa oss fram i stundtals 3-4 dm snö, härligt!

Fick hem min kettlebell igår. Så testade lite igår men körde ett ordentligt pass idag, tror jag kommer få stor användning av den. För er som inte vet var en kettlebell är så kommer den från början från Ryssland och ser ut som en kula man använder sig av i friidrotten fast med ett handtag på. Ska lägga in en bild i helgen.

Har även fått hem mina trugor till stavarna så nu är de redo för att användas igen. Ska bli skönt att kunna spara ryggen lite under vissa längre skridskopass.

I onsdags beställde vi hem en ny säck med mat till Tyra från foderbilen.se och idag fick vi det levererat direkt till dörren. Fraktkostnaden var 19 kr. Det kallar jag service. Så känner ni någon som har hund och inte är jätte sugen på att släpa hem en 15 kg säck så kan vi varmt rekommendera www.foderbilen.se

Imorgon ska vi ta oss ner till sjön och jag ska försöka lära Maja åka lite långfärdsskridskor. Sen blir det väl en nån timmes egen åkning också har ju inte åkt sedan i måndags så det är verkligen på tiden.

Ha en bra helg!

2 kommentarer:

Karin sa...

Du kommer att bli proffs på långfärdsskridskor!!!
Trevlig helg!

Karin sa...

Var köpte du din kettlebell??
Du kan väl maila mej,tack!!!