19 januari 2010

3års firande

Idag har jag och Andreas varit tillsammans i 3 fantastiska år! Det har vi firat hela dagen=) till att börja med tog jag en knäckeskiva med smör och ost till gröt frukosten, det är lyxvarning! Vi har ätit varje mål vid köksbordet för att verkligen njuta av varandras sällskap (annars blir det ofta framför tvn)

Andreas har även åkt en tur på sjön, så sen kom han tillbaka pigg och glad av den friska luften! Till lunch blev det pasta med kall korv och ketchup-hjärtan.

Sen kom min (Majas) låtsas kusin Sanna 10år hit medan mamma och storasyster var iväg på öppet hus på en gymnasieskola här i Falun. Det var mycket skojj=) både jag, Andreas och särskilt Tyra var glada att vi fick låna henne en stund!

Sen har vi ätit middag, kött och potatisgratäng (avocado m cremfraiche och stenbitsrom vid sidan av) vi satt mysigt med massa tända ljus tills vi blev alldeles yra, då tände vi lampan istället=) snart blir det chokladmousse och en liten passionfruktspralin. Vi tänkte även ta oss an något som Acke (Andreas morfar) skojsamt brukar säga, 1 tyst minut för varje år, men även 3min är svårt för mig att hålla masken (trots att man ska va teaterapa) Andreas klår mig lätt i argaleken, å då ska man ju va tyst och hålla masken. Nåja det kanske går om jag blundar=)

Slutligen så håller vi tummarna för mina små sysslingar på Haiti, att de ska ha det så bra som möjligt tills de får komma hem till mamma Lisa och pappa Duke!

Ta väl hand om er allihopa!

1 kommentar:

KarinoKjelle sa...

GRATTIS!!!
Vi alla har haft tre tysta minuter & bara tänkt på er!En tanke är gott nog ibland!!
Men till Haiti skänker vi pengar oxå!
Fortsätt att må bäst & var rädda om er & kärleken.
En STOR kram-hälsning från Morfar(Acke) & Mormor (Gerd)!