23 januari 2010

Tur på is

Idag gav sig hela lilla Falu-familjen ut på isen en tur. Andreas skulle åka lite långfärdsskridskor medan jag och Tyra ville få oss en promenix på isen och insupa den friska luften.

Andreas swischar fort iväg medan jag och Tyra traskar omkring. Det är fint att en enda aktivitet kan locka så många. Vi ser folk i 70års åldern, vi ser ungdomar, amatörer, superduper åkare i slimmade dräkter, folk som åker med hund och barnfamiljer. Det är verkligen en aktivitet för de flesta=) så imorn hyr jag nog ett par skridskor och försöker lära mig!


Jag och Tyra blev kvar på isen, det var spännande för henne med alla människor och hundar och skönt för mig att promenera lite. Nu efter en dryg timme sitter Andreas på golvet och tittar på skidor med en utslagen Tyra bredvid sig. Nu kan vi nöjda och glada fortsätta lördagen med rosiga kinder!

1 kommentar:

KarinoKjelle sa...

Va härligt det låter!!!
Själva väntar vi på Robin & Steffi som är på hemväg efter att ha varit på sin resa.
Och igår fick vi spontan besök av Björn med familj,som hade varit & hälsat på lill Steffi.Efter det musik-lovers kväll med goa vänner i Södertälje kul helg men...taskigt med frisk luft,hi,hi
Må Bäst & Hoppas er vecka blir kannnoon bra!!