04 januari 2010

Nya glasögon och svensk förlust

Halloj!

Idag har vi varit nere på stan för att jag skulle göra synundersökning och kolla på nya glasögon.
Blev två nya glasögon och ett par solglasögon. Kommer bli så skönt att få ett par slipade solglasögon och slippa de eländiga påhängen. Kommer uipp bilder här på bloggen så fort jag fått hem dom.

Maja och Tyra var på djuraffären och köpte några ben, där träffade dom en rottweiler hane som vart så förtjust i lilla Tyra. Tyra imponerade sedan stort på personalen hos optikern då hon helt lugnt satt i Majas knä medan jag provade glasögon i långa rader.

Inatt var jag uppe och kollade på Sveriges semifinal i JVM hockeyn. Blev tyvärr förlust trots att Sverige inte spelade på topp. Tycker att de spelade ut USA långa stunder men de var betydligt effektivare i målskyttet så nu blir det bronsmatch istället.

Ikväll ska vi kolla på Tour de ski och sprinten från Prag. Jag tror att både Jönsson och Hellner kommer ta sig till final och Jönsson vinner.

Ha de gott!

1 kommentar:

KarinoKjelle sa...

Mycké snyggare bloggsida!!
Hoppas att du kommer att se värden bättre nu då,hi,hi .
Härmed UTMANAR vi er andra som läser att oxå skriva en komentar...
Vem vågar??