12 september 2009

Fredagkväll med Peter Siepen


Igår hade Andreas beslutat att jag skulle få äran att följa med som gäst på studentkåren här i Falun. Vi kom dit kollade in stället, jag tycker att de verka trevligt. Vi försökte entra dansgolvet men det var inte någon musik som var medryckande (för just oss i alla fall) efter någon timme hade jag i alla fall hunnit med att bli presenterad inför några av dem av Andreas klasskompisar som var där men inte jobbade på kåren. De verkade trevliga.
Med den lokala klubben i åtanke där de skulle ha något så spektakulärt som Peter Siepen som DJ beslöt vi oss för att gå vidare. Redan när vi kom in i lokalen började kroppen ryckas med, han är en väldigt duktig DJ den där Siepen, blandar de mesta med de bästa. Vi stötte även på några från min klass, det var jätte roligt att dom fick träffa Andreas!
Eftersom dansgolvet vart trångt då de var så härlig musik händer det lätt att man får fossingarna i kläm, vilket hände mig! En tjej i klassen hade HÖGA skor med stilettklack tunn som en penna, fullt upp i sin dans så får jag stilettklacken rätt över foten (hade ballerina skor, som inte skyddade alltför väl) ajajaj va de gjorde ont, men hon bad så klart om ursäkt och är helt och fullt förlåten=). Jag klagade lite en stund på dansgolvet och Andreas frågade om jag blev "stämplad" av någons sko, då skrattade jag och sa:Nä du,piercad! Så här dagen efter så kan jag nästan skratta åt att händelsen, om jag inte kommer åt blåmärket förstås. Kvällen var i stort sätt bara jätte rolig, och nu kommer jag sannerligen minnas den=)

4 kommentarer:

Karin sa...

Aj,aj,aj den kändes !!BLÅSA???PUUHHH...
Själva har vi haft en låååång dag / kväll / natt men underbart rolig! Natti natti/ Karin & Kjelle.

Anonym sa...

Är det MYCKE`nu????
Vi är många som undrar???! (Fast det är bara jag som kan/vågar skriva)...eller,hi,hi .............Vart tog skärpningen vägen med uppdaterandet??(som skrevs den 8/9)
Vi kanske inte ska va så nyfikna,men det kommer nog att lägga sig!!!!
Själv ska jag träffa Carina idag....mysigt & solen skiner! Kram Karin.

Anonym sa...

Men hej o hallå!!!!
Hur var/är det med uppdateringen?????Mycket fot!
Kram fr Carina o Tim

Anonym sa...

Hej! Uppdatering om livet i Falun kommer imorgon onsdag!

Kram/Andreas & Maja