01 september 2010

Tillbaka till verkligheten


Lite nyplockade kantareller

Ja som sagt nu är lovet över och dags att börja prestera igen. Maja har nu gått 3 dagar på sin utbildning och har hunnit med några föreläsningar, sitt första seminarium och även gjort en kortare skrivuppgift. Den första kursen hon läser heter Pedagogiskt arbete 1 och den kommer hon läsa hela vägen fram till jul.

Jag började mitt andra år med en föreläsning på 3 timmar, vilket var väldigt intressant men det är jobbigare än vad man tror att sitta och lyssna aktivt så länge. Jag läser nu kursen Idrott i samhället och kommer läsa den halva denna hösttermin.

Gjorde även tränar comeback igår efter nästan 1 1/2 års uppehåll från basketen. Jag kommer att ansvara för Falu Baskets yngsta pojklag som vi nu håller på att starta upp. Jag har stora förhoppningar om att vi ska kunna rekrytera många så att vi får en stor trupp som vi kan börja jobba med från grunden. Har alltid velat träna ett lag helt från början dvs utan att någon annan tränare har varit där och "förstört" spelarna. Nu kommer jag förhoppningsvis få möjligheten att göra detta och det känns riktigt inspirerande.

1 kommentar:

karinokjelle sa...

MUMS....har du hittat svampskogen nu härligt!!!!!
Kul att du har tagit upp basketen igen,dom killarna kommer att bli grymma.....på ett positivt sätt!!!
Vi önskar både dej & Maja en JÄTTE STORT lycka till med plugget,det kommer ni fixa!!!
Ingenting är omöjligt .....bara lite olika svårt....
Glöm inte att pussa på Tyra!!!! Må Bäst/ Karin & Kjelle